söndag 8 november 2009

Sukkersött # 60


Denna gång har jag gjort ett kort och en liten tillhörande ask med gotter i.
Det är en utmaning hos Sukkersött nu där du ska göra ett kort och något annat altrat till. Det man inte fick göra är en vanlig fyrkantig ask.
Kortets storlek är 15*15 cm och asken är från Papertreyink storlek 7,2 * 9,2 cm och med själva toppen så blir den 13,7 cm hög.

Jag har stansat ut en scallopcirkel i mitten med en handstans från Stampin´Up och lagt en bit overheadplast bakom.
Det bruna papperet har jag mönsterdekorerat själv med en liten stjärnstämpel från Prick i Form.

Samma sak med kortet fast med en större stjärna också.
Magnolia tjejen är så söt tycker jag med sina strumpor och sin långa luva (målad med Copic Sketch Marker).

Den vita blomman kommer från Handarbeta.
Organzabandet kommer från House of Inspiration.

Den lilla tagen som sticker upp där bakom har jag klippt ut själv i samma bruna cardstock som kortet och asken (också från Prick i Form).
På tagen har jag stämplat dit en ny julstämpel från Kortmakaren, det är Jenny "Deleesia" som har designat den och en hel del andra superfina julstämplar.


5 kommentarer:

Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa...

Hei!
Kjempenydelig ekse og kort! Vakre farger og lekker fargelegging av Tilda!

Klem fra Gøril

Lenas kort sa...

Hærlig eske og kort :-)Får julestemning her :-)

Tesa/Therese sa...

Underbart bidrag till utmaningen. Kram

milli sa...

Så flott eske og tilhørende kort! Flotte motiv og nydelig sammensatt!!
Takk for at du deltar!

Klem fra
Camilla

Carina sa...

vad fin asken blev! :)