torsdag 10 december 2009

Ett enkelt julkort med eget mönsterpapper

Jag var i Bålsta på Scrapgalens julmyspyssel i lördags. Hur trevligt som helst! Träffade redan bekanta scrapkompisar men även nya.

Fick faktiskt otroligt mycket gjort: 4 kort, 4 egengjorda blommor (som ser precis ut som såna där köpta gardenia blommor! nåja, ganska likt iallafall!) och HÖR OCH HÄPNA 1 LO! Jo ni hörde/såg rätt. En LO gjorde jag. Det är nämligen till en sak som inte jag ska gå ut med än men som är EXTREMT rolig och som jag ska ha en presentations LO till. Nyfikna va? *fniss*

Kortet nedanför var ett utav de kort som jag gjorde:

Mönsterpappret är vanligt fototalbumblad, tycker det passar allra bäst att distressa på. Hjärtana är hÄnglar & stÄnglar och de är embossade med två olika färger på embossingpulvret. Tack Sophia!
Den lilla tagen till höger har jag klippt ut själv och stämplat dit Kortmakarens stämpel med svart embossing.
Stjärnorna längst ned är Tim Holtz som jag stämplat med Fired Brick och till sist satt dit halvpärlor längs hela raden.


Magnolia tjejen är målad med Copic Sketch och det är en pytteliten blingsten på hennes tofflor!




Det var allt för idag och jag kan bara säga att det är UNDERBART att ha kommit tillbaka till livet efter halsfluss på ena sonen (som han går på pencillin nu för), sambons magsjuka och min magsjuka som känns otroligt mycket bättre nu. Åt för första gången idag! Wiihoooo!!

1 kommentar:

Anita Hagen sa...

Hei Veronica

Tusen tusen hjertelig takk for dette flotte kortet. Så utrolig koselig. Kortet er kjempefint og med så mange herlige detaljer. Liker spesielt godt hvordan du har laget et flott mønsterark med de søte hjertene. Nydelig Veronica. Tusen hjertelig.

Ha en riktig fin førjulstid.

God juleklem fra Anita