söndag 4 september 2011

hej

Detta kort har jag gjort till en utmaning på forumet Svensk Scrapbooking.
Det är huuuuuur länge sen som helst som jag var med i någon slags tävling/utmaning. Men skissen var så himla fin och jag fann inspiration på en gång och då är det bara att hänga på!


Det är shakercard med små, små minipärlor bakom gelatinbladet vid motivet. Motivet är från hÄnglar&stÄnglar och målat med distress ink pads.
Lite Liquid pearls "baby blue" är duttat runtomkring motivet.

På bokstäverna har jag satt dit 3D lack.






Hjärtebannern är en stämpel också den från hÄnglar... och den stämplade jag direkt på ett mönstrat papper (då slapp jag färglägga den!;).
Den sitter runtom kortet och fastsatt med Hook&Loops, en slags kardborrefäste.



3 kommentarer:

Beatrice sa...

Åh vilket fint kort, många fina detaljer. Nån gång ska jag också ge mig på att göra ett sånt där shakerkort, det ser så fräckt ut!

Erica sa...

å vilket fint kort.. du har gjort så mycket fint i denna bloggen kika in till min scrapblogg så kan du vara med i mitt blogcandy kram kram

Jasmine - säljer handgjorda kort sa...

Hjärtebannern tycker jag är makalöst bedårande! Den stämpeln skulle jag vilja ha. Dessvärre har jag inte sett den i någon hobbybutik. Kanske går det att göra en liknande på egen hand...
Tack så mycket för inspirationen! :)
Kram