tisdag 10 februari 2009

Här kommer 1 kort till från scrapmaran!


Vattenmelonsbokstäverna kommer från Scrapparazzi. De är likadana som de rosa med rosor på kortet här nere men här har jag klippt ut dom från det vita runtom. En massa 3D lack på och grön floss som slingrar sig runt.
Stjärnanhänget är från Landstoken, den lilla runda kommer jag ej ihåg just nu.

Lite kul detalj som jag har snappat upp från någon annan där ute i cyberspace är att sy med floss i kortet. Det gjorde jag naturligtvis innan jag satte dit alla delarna på kortet.

(Det är faktiskt en jättebra idé som jag fick av Tussan på en kortkurs en gång, att göra "klart" kortet så mycket som möjligt, om inte allt faktiskt, innan man tejpar fast dom på själva kortstommen)

Här är de fina små bokstäverna som jag köpte av Stellas nu i helgen. På varje bokstav är det 3D lack. (Vad skulle jag göra utan mitt 3D lack?!).

Ja...här undrar ni kanske vad jag har gjort??
Det började med att jag målade så himla fult med ngn blå penna på klänningen att jag inte visste hur jag skulle få det bra igen. Så...jag tog mitt 3D lack!!!! Och vips! Se så bra det blev!
På ärmarna och nederst på klänningen fick jag ta till en nödlösning för att rätta till det som hade kommmit utanför: jag duttade dit de där småsmå pytte kulorna. Kommer inte ihåg vad de heter!



Inga kommentarer: