lördag 7 mars 2009

Omgjort födelsedagskort

Jag fick en förfrågan av en kollega på jobbet om jag kunde göra om på ett kort som hon ville ge sin mamma i 60års present.
Hon hade nämligen hittat ett kort som hon tyckte va fint men jag hade inte kvar just den stämpeln så att jag kunde göra ett nytt till just henne.
Jag frågade vad hon ville ha på kortet och vilka färger. Fick fria händer och det var riktigt spännande att ta ett färdigt kort och lägga till dekorationer så att det skulle passa mottagaren.
(Hon blev iallafall supernöjd sa hon!)


Texten är såna där små alfabetsklisterlappar som jag har duttat dit en liten droppe
3D lack på. De sitter på rosa papper från Basic Grey utstansade med Word Window Punchen och lite upphöjda från kortet med distanskuddar.


Blommorna är hur söta som helst! De kommer från Prima Marketing.
Kvistpunchen har jag inte men det är en snäll tjej som har stansat ut till mig.
På alla papperskvistarna (de är jättesmala!) har jag lagt ett lager 3D lack.

1 kommentar:

TinaStina sa...

Jättefint kort! Vilket pill att få dit 3d-lack på alla kvistarna... men det blev jättefint och så snyggt med lack på bokstäverna också.

Du har en liten award att hämta hos mig när du får tid och har lust :)

Kramar!