torsdag 11 mars 2010

Säg GRATTIS med en ask och ett kort!

Här har man ett färdigt kit när man ska gå och gratta en jubilar!
Jag har gjort detta av material från Handarbeta och ni kan hitta allt detta material inne i deras shop!


I asken kan man lägga något gott att äta, ett fint smycke eller varför inte några badprodukter!
På framsidan har jag dekorerat asken med material som du kan hitta i Handarbeta shopen.


Den lilla björnen som håller i en ballong är en gullig stämpel som finns att köpa. Jag säger bara: SUPERBILLIG! Spring in till shoppen och kolla! Organzabandet var i en ljusgrön färg när jag fick hem den men jag tyckte inte att den passade till just detta projekt så jag färgade om den med en av mina Copic Sketch pennor.
Ballongen har jag stämplat upp en extra gång och färglagt och satt med 3D kuddar så blir det lite mer liv i motivet.


Jag absolut älskar de fina alfabetsstickersena i brunt klisterpapper! Det är så fin skrivstil på dom tycker jag. Jag har även lagt på ett lager 3D lack på dom.


Jag har köpt mallen på nätet "Papertrey Ink". Den heter "Fold n´Go". HÄR kan ni köpa den. De små runda hålen är en pytteliten rund stans från Stampin Up och innanför asken har jag fäst en overheadfilm. Man kanske inte riktigt ser att jag har satt ett likadant rosa mönsterpapper inuti asken som utanpå för att göra den lite mer dekorerad (eller överarbetad, det beror hur man ser det *skratt*).


Här ser man insidan av asken.


Blommorna är utstansade med retroblomstansen i ett annat papper från graphic minds. La i pärlor och satte silverblad bakom.


Baksidan av asken.


Och till detta har man naturligtvis ett litet kort där det står en gratulationshälsning.
Kortet är av ett vitt hårt papper, bandet färgat i samma färg som på asken så att det skulle matcha och likadana mönsterpapper från graphic minds. Här har jag använt samma nalle/ballong stämpel men klippt bort allt utom ballongen. Färglagt i olika färger, 3D lack på och satt med 3D kuddar i två eller tre lager!


Närbild på hur jag har satt fast ballongerna i olika lager.


Detta var allt för mig idag och jag tycker absolut att ni nu ska gå ut i vårsolen och fånga ny energi som vi alla så desperat behöver just nu, eller hur?
Hoppa gärna in till Handarbetas blogg också och se vad vi hittar på där! Just nu finns en ny kul månadstävling som heter Skiss med en twist!

2 kommentarer:

Tussemaja sa...

Så gulligt med ask och kort i samma stil. Mycket detaljer som gör att man kan kika länge på dem.

Anneli sa...

Men Veronica!!!!! vilken snygg ask och kort du har gjort. Grymt snyggt och vilka färger.
Tack för inspirationen och för att du delar med dej ,

Kraaaaaaaaam Anneli