lördag 14 augusti 2010

Ett pojkkort

Det är inte speciellt ofta jag gör pojkkort. Vet inte varför men de flesta stämplar jag har är mer till tjejer, knäppt egentligen!
Men denna ursöta kille kommer från hÄnglar & stÄnglar och jag har målat honom med Distress Ink pads och vattenpensel. Men ser ni att jag fullständigt har glömt bort att måla hans jojo!!! *skratt*

På den lilla tagen kan man sen skriva eller sätta på bokstavsstickers när man vet till vem och till vilket tillfälle det passar till.

Det är en stor kantstans som jag har använt här till att göra en sån här fin hjärtekant. Det är mörkgrått papper under som blir som en skugga till det vita pappret. Denna idé såg jag inne hos Jojjo som har en superfin blogg! Gå in till henne och jag lovar er att ni blir så inspirerade!
Här är lite närbilder så ser man hur jag har petat ut det vita pappret lite.

2 kommentarer:

Tussemaja sa...

Men vem säger att en jojo inte kan vara vit?! Du kan ju färglägga även med Distress Ink... önskar jag var bra på någon teknik. Fint kort!

Cath. sa...

Så snyggt! Gillar den dubbla stansade kanten, blev en fin detalj.
Kramar!