onsdag 8 september 2010

Pysselträff kort 3/5

Hej svejs!
Ännu en härlig dag i paradiset och ännu ett kort från mig!

Detta är nog det allra lättaste kort, i vikt alltså!, som jag har gjort. Jag brukar ju alltid göra mycket lager-på-lager med papper och dekos på mina kort. Det tycker jag om att göra och det är nog det som ligger mig allra närmast om hjärtat också men ibland är det roligt att göra något annorlunda!

Som ram på kortet tog jag en smal svart penna och drog runt alla kanter * 2 ggr så att de gick lite omlott. Det gjorde också att det förvillade ögat...jag menar att då behövde jag inte vara rädd för att det inte skulle bli helt spikrakt utan de böljiga kanterna gjorde att det var OK att det inte var rakt...gud vad invecklad jag är!!*skratt* ja ja men ni förstår nog!

Elefanten är en Magnoliastämpel som jag färglagd med Distress Ink pads.

Det roligaste och det mest nya som jag har på detta kort är stjärnorna. Jag själva stjärnan i sig är väl inget nytt men vad det är gjorda av är något nytt för mig som jag fick lära mig på pysselträffen i Bålsta.
Det är Sticky back canvas och ett mönsterpapper från Magnolia! Alltså, jag har överfört ett mönstrat papper till en bit tyg! Så häfigt teknik tycker jag.
Här kan ni se hur man gör från detta klipp på Youtube.


Pärlorna är Pearl Maker "pastellmint" och jag gjorde först en mall med hjälp av en rulle dubbelhäftande tejp som jag la på kortstommen där jag ville ha prickarna och gjorde dom med en blyertspenna först. Sedan kunde jag dutta dit pärlorna...men de tog lååååång tid att torka tycker jag. Vet inte riktigt om det är en grej för mig än, tycker bäst om när det går fort så jag kan fortsätta med kortet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt kort! Ibland är det skönt att se det lite mindre dekorerade med!! :)

Tussemaja sa...

Hur lätt kortet än är så tycker jag det är fint! Och PearlMaker tar en halv evighet att torka... planering behövs :)
Det där med sticky canvas låter himla intressant.