torsdag 5 september 2013

Ny teknik för mig!

Jag har provat på en ny teknik, för mig ny i alla fall.
 
Detta var helt nytt för mig och jag tycker det är en helt fantastisk sak att göra själv!
Du får oändliga möjligheter med dina stenciler och dies!

Obs! Detta är inte min idé utan jag har naturligtvis hittat den ute i cyberspace på mina rundor jag gör ibland.

Man kan embossa med vanliga embossingfoldrar men också med stenciler och med dies!

Man tar: A platta + stencil/die + 3-5 cardstockbitar + gummi "lappen" + 2 st. B plattor
Kör igenom din maskin och voila!
Så bra tycker jag och det gör att man kan använda det man har......ännu mer! :wink:

Så här ser det ut på ett par provbitar jag gjorde. Har sedan målat några av "rutorna" med Distress Markers och vattenpenna. Jag gillar att det ser lite sådär medvetet vattenfärgsslarvigt ut!



Inga kommentarer: