lördag 3 maj 2008

Fler kort..........



*Stämpeln var ju helt perfekt när det snart är Mors dag. Men jag tycker nog att man kan ge/skicka ett sånt här kort när som helst på året! Eller hur??
Stämplen är från Kortmakaren och blomhörnstämpeln köpte jag idag på Panduro.
Papprena är från Basic Grey "Sultry" och glittret Stickles "Cotton Candy".




*Flisan! När jag såg att Jenny skulle sälja en stämpel vid namn "Flisan shoppar" så tvekade jag inte en sekund på att köpa den. Det är ju nämligen JAG!!!!
Därför var det så roligt att göra detta kort då jag såg framför mig en tjej som just har shoppat och bara vill shoppa mera!

Stjärnpappret kommer från g.c.d Designer Paper "Hot Cocoa", knapparna från Basic Grey, gröna sammetsbandet från Panduro, blommorna är bla från You Do, prickiga bradset ...vet ej... och röda flosset från Karen Foster "scrapper´s floss".

Det roligaste var att göra min första MASKNING.
Jag maskade stämpeln med prick-rutan (stämpel från Inkywings) med en del av Flisans stämpel.
Det var inte det lättaste men blev bra tycker jag.

Må så gott! ( en dag ledigt imorgon också!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad fina kort du gör gillar det översa jätte mycket.

Anonym sa...

Fina kort!!
Gillar verkligen det översta!
Tack för inlägget i bloggen. Vad gäller fjärligen är det från "Crafty Bitz" 3Dstickers. Det är fjärilar blandat med violer. Väldigt användbart.