måndag 30 juni 2008

Kort utan stämpel - sidenflätning igen!

Ja, jag har gjort det igen....
Jag tycker verkligen om att fläta mina dekorationer på korten.
Det blir snyggt och ganska enkelt.
Jag vet inte om ni kommer ihåg det första flätade siden kortet jag gjorde men där var det 19 band inräknat!
Jag har nu kommit fram till att det blir precis lika snyggt om inte snyggare om jag använder BREDARE sidenband och därav färre antal band.

Blommorna från "Artemio", 3D lack på hjärtana, rött hjärtanbrad instucket emellan band och kortstomme som banden är trädda på kommer jag ej ihåg vart de kommer från.
Fjärilen är en rub-on från mini marks American crafts, och på den har jag duttat dit ljusblå "Baby Blue" och ljusgrå "Silver pearl" Liquid pearls och Stickles "Turquise".
Det svarta strecket runt kortet är ritat med en Staedtler pigment liner 0.8 svart och efter det ritat på med en blå glitter penna Gelly roll.

8 kommentarer:

Cattis sa...

Blev ju läckert!! =)


http://kathis.blogg.se/

Anonym sa...

Vad fräckt, härliga färger!

Ha en bra dag, kram

Anonym sa...

Kommer ihåg det förra kortet - tyckte att även detta blev väldigt fint.
Tycker om dina hjärtan, blev fin effekt med 3D-lack.

Ha en skön kväll!!

Anonym sa...

ojoj, vad du grejar...
Såå arbetat, riktigt suveränt!

Roligt med lite nytt.

Ha det bäst Kram sandra

zαnуα ♥ sa...

Så himla snyggt! :D Får man lifta lite? *bedjande ögon*
Kramar :))

Anonym sa...

HEJ! Jag gav 30 dollar plus frakt ca 10 dollar till för min punch...inte så billigt men jag ville så gärna ha den! Som tur var fastnade den inte i tullen. Tjusiga kort hos dig!

Anonym sa...

Så fint,Du är en inspirationskälla.
kolla min blogg du har något från mig där.
Hej hopp Suz

zαnуα ♥ sa...

Kika gärna in på min blog idag, där finns något till dig ;)