lördag 17 januari 2009

Ett kort med mycket dekos på men INGA stämplar!

Jag har stansat ut olika storlekar på blommorna i vanligt fotoalbumblad.
Sedan tog jag 3 olika rosa färger från VersaColor, ColorBox och Brilliance och duttade dit färg på blommorna, koncentrerade mig mest på mitten av dom.

Där det var vitt kvar på blommorna målade jag med TomBows för att fylla ut och få en annan färg.
Hällde sen på klart embossingpulver och värmde på.
Slutade med att ta lite glitterlim och brun chalk.

Som ni ser så blev det väldigt olika på blommorna och det gör tycker jag att det blir en skön mix på kortet.


Papprena är Basic Grey, vita prickarna är Inkssentials Opaque Pen, och "flärparna" är utansade med Word Window Punch i ett rosa papper, chalkad runt kanterna, klart embossingpulver + värma på gånger 3 och så in i frysen, och till sista knäcka till dom lite så de spricker.

1 kommentar:

Ulwa sa...

WOW! Coolt!
//ulwa