måndag 5 januari 2009

Julen 2008

Här är julen 2008 hos familjen Classon Ylander:

Tack L för att du ordnade dessa fina amaryllisar till oss så att R kunde hämta dom hos W!




Julaftonsmorgon! Spänningen är oliiiiiidlig.


Morgonpaket:


Jag har tur om jag lyckas fånga 6åringen på bild!








Tråkig väntan på att åka till kyrkan (barnen julkrubba):


Eds kyrka i Upplands Väsby, så vacker inuti!!






Pappa och Oscar är med i julkrubbespelet!(De var en av de vise männen):


Albin tänder ett ljus och tänker på någon som inte kan vara med oss denna dag:


Väl hemma igen efter kyrkan, pojkarna går upp för att äta julgrötslunchen....
"VEM HAR STÖKAT TILL HÄR!" ropar Albin förskräckt!
Jo! Tomten har ju varit här medans vi var borta!!


Måste ta ner säcken för att lägga paketen under granen:


"Fire!" Utropar Oscar, 3½ år, mitt under jullunchen:

Spralligheten själv:


Julmiddagen ska ätas (glömde ta kort på julmaten):


Och nu börjar julklappsutdelningen.....





Alla i sällskapet orkar inte vara upp hela kvällen:





"Åh WOW!" utbrast Albin när han hade packat upp detta. "Men hur GÖR man med den??" (det är min pysslarkille det!)


Det är inte tomt än!


Men nu kanske?


"Finns det inte mer paket?" (denna min hade han övat på i flera dagar! vi skrattade gott åt/till honom)


De fick sysslingarnas beg. spel:



GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR FRÅN OSS ALLA TILL ER ALLA!

Inga kommentarer: