söndag 28 juni 2009

Bläääää för onda dumma bluttanblä människor!!!!!!!!!!!!

Jag brukar inte använda min blogg till mer än vad jag sysslar med mina kort och andra alster men det som hänt mig idag gör mig så ledsen och liten som människa i denna stora värld.

Jag skulle göra mina räkningar via min bank på nätet och upptäcker att nästan 18.000kr är borta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gissa min PANIK!

Detta onda i magen som direkt angriper mig och sakta men säkert äter upp mig inifrån känns det som.

Det är väl en sak om JAG har stulit i ngn butik, skattefuskat eller på ngt annat sätt orsakat skada och smärtat ngn annan människa. DÅ skulle jag faktiskt få skylla mig själv!

MEN när jag INTE har gjort ngt för att bli utsatt för bedrägeri, som enligt ALLA kunniga människor som jag har suttit i telefonen och pratat med i 6 timmar säger att detta är så ofantligt vanligt och förekommer tusen ggr (anmälningar) varje dygn!!!, så känner jag att det är bara skit att andra skor sig på andra hederliga som DU och JAG!

Jag har i helgen blivit utsatt för skimning. Ni vet ngn som har kollat när jag har varit i bankomaten (vilket är ytterst sällan faktiskt) eller när jag har handlat med mitt kort.

PERFEKT nu när det är betalning av räkningar imorgon senast och kommande semester!!!

Känner mig väldigt ledsen

9 kommentarer:

Fia skapar sa...

Oh så hemskt. Vilken panik och vilken chock! Man upphör aldrig att förvånas över banditernas skicklighet..... men det är lika otäckt varje gång någon drabbas.

Hoppas att allt ordnar sig och att du får tillbaka dina pengar snarast!

Kram fia

Jessica sa...

Hej vännen!

Åh vad trist och jobbigt!!! Kommer det ta lång tid innan du får ersättning av banken?

MAssor av kramar,

Jessica

Hellen sa...

Jobbigt å lite läskigt! Jag glömmer ständigt bort att man måste hålla koll på vad som sker runt omkring en när man står vid bankomaten eller i kassan. Hoppas att d löser sig snabbt och att du får en hejdundrandes semester!

//Hellen

Jenny sa...

Men usch vad hemskt! Man läser mest om det, tror inte man ska få vara med om det själv. Hur gör dom då? Belv du av med ditt kort också eller räcker det att dom ser din kod när du tar ut pengar? Vad händer nu? Visst måste du få tillbaka pengarna på något sätt? Fyy för ruttna människor!!!

Jag är i alla fall jätteglad för kortet du gjorde till mina vänner. Det var så fint med kuveret till, gillade det jättemycket. Tack tack!

Carina sa...

Hej!
Det var tråkigt det som hände dig.Förstår din ilska och du får vara ARG och FÖRBANNAD!!!!
Konstigt att man inte kan få ha något i fred inte ens genom banken!!!???

Tänker på dig och får önska dig lycka till.För du vet att allt brukar lösa sig med tiden.
Kram!

Marie-Louise sa...

Fy fan för ruttna människor säger jag bara! Kan föreställa mig paniken.....Hoppas det löser sig och att du får tillbaka dina pengar snart.
Stor kram

Malin sa...

Nä men fyyyy faen på ren svenska!! Gudars om man kunde få tag ordentligt i öronen på dom som har gjort det...Tjära in dom och rulla i fjädrar!! Fy bubblan =( Uscha...nu blev jag på dåligt humör...jäkla människor det finns...

Ha en härlig tisdag iallafall!!

Kram

Lillnettan sa...

Nej men fyy! :O Jag fattar inte att andra kan göra så mot någon...fattar de inte att en sån summa är jättestor för alla oss vanliga knegare och att det kan ställa till massa strul? Hoppas att det fixar sig med alla räkningar och sånt, och att du får ersättning för det du förlorat!

Stor kram!

Cornelia sa...

Oh, NEJ!
Jag har inte varit här på några dagar (är bortrest) så jag har missat detta hemska..! USCH och Fy!!!!

Läser sen här ovan att lite har rättat till sej iaf. Vilken TUR!

Kramar till dej!!!!