söndag 10 januari 2010

Puss

Inne på ScrappTorget visar vi i teamet våra tolkningar av denna bild:

Det är Anneli/Cropcakan som håller i en tävling som ni kan vara med i tom fredag 22/1. Skapa efter bilden – fri tolkning. Skapa ett Alla hjärtans dags alster. Namnge bidraget till Januarikortet. Ett bidrag/person. Mer om tävlingen hittar ni HÄR.

Detta är min tolkning av bilden. Jag kunde inte motstå att bara skapa i rosa! *fniss*
Roooosa…roooooosa! Bara ordet är helt underbart tycker jag! Därför var det extra roligt att göra ett kort som visar min tolking. Storleken är 15*15cm, det är vitt och rött enfärgat cardstock. Det hjärtmönstrade pappret har jag gjort själv med stämpel, klarembossat och distressat med två olika röda nyanser. Symaskinen har fått gå varm på alla kanterna. Magnolia tjejen som passande nog bär på en massa hjärtan *fniss* har jag målat med Distress refiller och hon har fått ett par blå miniblingstenar i öronen. Hennes blossande röda kinder har jag målat med Twinklings.

Lite rosblad, olika sorters blommor med guldstickers på sig och tyll med blingstenar. Kan det bli mer romantiskt? Texten är små "tiny alphas" från MakingMemories. med 3D lack på. Fråga: Kan man överleva utan 3D lack??

Dessa små hjärteknappar (1.2*0.9cm) har jag gjort med krympplast. Hålen stansade jag ut med Crop-a-dile innan jag krympte den med värmepistolen. Jag använde färgdynan Brilliance ”Rocket Red”.

Magnolia tjejen har jag faktiskt inte målat med Copic pennorna den här gången! Utan jag fick ett infall här hemma på jullovet och tog fram mina distress refiller. Jag ville ge dom en chans! *skratt* Det är en konst kan jag säga! Jag tycker det är så jobbigt att måla med distresser och det kommer kräva MYCKET träning för mig. Men men jag ger inte upp utan jag kommer att fortsätta försöka så snälla ni, ge mig en chans att visa er en gång till!

Hennes kinder får jag så där blossande röda genom att måla med Twinklings "hot cinnamon" eller "coral berry".

Tjingeling!

Inga kommentarer: