måndag 25 januari 2010

Du är en ängel

Här är ett kort som jag gjorde för Handarbeta. Gå gärna in till Handarbeta bloggen och titta dig omkring för kanske lite ny inspiration. Vill också påminna om Handarbeta träffen den 27-28 mars! Klicka HÄR så kommer du till informationen om träffen. Ska bli såååå kul att få jobba dom dagarna med mitt DT gäng och Fia & Peter!

Jag gjorde ett liknande kort i inlägget innan detta så de påminner om varandra, lite annorlunda färger bara. Kuvertet sitter på utsidan så man kan lägga en peng eller en hälsning i den.

Dekorationerna har jag gjort med lite blommor, bladstansat ut i notpapper, träknappar och halvpärlor.
De där runda dekosarna kallar jag för snurkor. Har ingen aning om det är ett ord men jag tycker det passar rätt bra till den formen! *skratt*

Lite längre ned i detta inlägg visar jag en kort beskrivning hur jag har gjort snurklorna.

Hålen har jag gjort med min Crop-a-dile, knapparna är av trä och passade till den här stilen tyckte jag. Floss har jag snott runt så att man lätt kan stänga kuvertet.





Materiallista:
Verktyg: Crop-A-Dile
Knappar (just dessa träknappar är mina egna men det finns jättefina knappar i shoppen!)
Blommor: mini gypso burgundy, off white
Turkosa halvpärlor, spets, egen textstämpel

**************************************************************************

Min snurkelbeskrivning med endast bilder:






1 kommentar:

EVA sa...

Tack för inspirationen till dina jättefina snurklor. Så enkla men ändå speciella och spännande :)