måndag 10 november 2008

Sarah Key & Penny Black julstämplar

Den är så söt denna lilla julkör tycker jag!
De vita "julkulorna" har jag satt 3D kuddar på så kommer de ut lite från kortet. På har jag stansat dit bokstäver och duttat dit 3D lack. Till sist lite floss runt.
Själva julkulorna är i ett slags foam (inköpta för länge sedan hos Landstoken men jag tror inte de har dessa kvar!) som jag har stansat ut i min lilla gröna Cuttlebug. Hur lätt som helst! Fattar inte att jag inte har prövat på det förut! Nu kan jag ju göra egna Thickers bokstäver också!



Här är det just Thickers bokstäver "Daiquiri", med grått liquid pearls duttat på. (älskar fortfarande detta ord!!).
Pyttesmå utstansade blommor med både vit penna och grått liquid pearls på.
Min mega fern har gått varm nu i julkortstider och även där har jag duttat på rött liquid pearls.
Själva stämpelmotivet är en Penny Black som jag köpte på Syfestivalen nu i helgen (som jag förresten tycker var en stor flopp! Inte själva företagen/affärerna som ställde ut där! De var helt fantastiska som vanligt. Utan arrangemanget, priserna alltifrån parkeringen, garderoben, inträdet, korven som tog slut, fikaköerna som var föööööör låänga osv osv...)


På julkulorna har jag (självklart vad annat!!) duttat dit 3D lack för att de ska komma ut lite grann från motivet.

4 kommentarer:

Marie sa...

så fina kort. Än en gång fick jag lite tips och idéer.
Ha det gott!

Anonym sa...

Åhh så många fina kort du har gjort och även du har gjort presentpåsar ser jag de är superfina .Man får många tips och idéer när man är inne hos dig. Snart är det din födelsedag oxså Spännande eller hur. Tack för titten inne hos mig
Kram Ann-Sofie/soffan

Anonym sa...

Hej! kör en bloggrunda nu efter att jag har kommit hem. Det är några stycken man ska gå igenom. Din blev först ut.Hur mkt fint som helst. present påsarna är super fina.ÅÅhh.....ahhhh låter det hela tiden från mig när jag kollar på dina grejer.Kramar...tyrasmatte.

pysselninjangittan sa...

mmm...måste nog köpa mig 3d lack. motivet blir mer levande då.