lördag 9 maj 2009

Just Magnolia Challenge - Week 4 - Stitches


Fram med symaskinen och kör bara!
Det är hur kul som helst att sy i papper! Enkelt och det blir väldigt effektfullt.

Denna vecka var utmaningen hos Just Magnolia Challenge blog att använda sig av stygn, riktiga eller falska. Det jag tycker om med denna utmaningsblogg är att de säger att man kan kombinera hur många och vilka utmaningar man vill till just deras kortutmaning så länge man har ett Magnolia motiv på. Och det är ju inte så svårt för mig att göra! *skratt*

Jag använde mig av en skiss som Camilla har i sin blogg. Gå in där och titta på hennes underbara alster. Hon är en stor inspirationskälla för mig!


Nu till mitt kort: (som även är ett beställningskort)

Papper: Basic Grey "Marrakech"
Retroblomstans: Mellan
Brad/Silverring ?
Vit Hydrangeablomma, som jag har färgat med Distressink "Broken china" och "Shabby shutters" och glitterlim
Pärlemorhalvpärlor: K&Company


Katten är ditsatt med 3Dkuddar så att den kommer ut lite från det andra motivet.
Allt är målat med Derwent Akvarellpennor och en Water brush. Jag är just nu helt såld på att använda dessa pennor! Det är en stor skillnad mot ProMarkers som jag annars använder för dessa motiv blir mycket mjukare eller hur jag nu ska förklara.


Inuti kortet:
Stansat ut med Spellbinders "Classic Scalloped Circles large" (alla dom är helt underbara!)
Liten röd öljett, ljusblå floss och samma Magnoliakatt som på framsidan. Den har jag stämplat upp med StazOn "Jet Black" på krympplast.
Jag blir fortfarande som ett litet barn när jag står och tittar på värmepistolen som värmer plasten och den krymper och skrynklar ihop till nåt konstigt skräp tills den vänder på allt och så blir den rak igen och så här fin! (jag VET det är inte så mycket som roar mig *fniss*)

Har sett många duktiga scrappare världen runt som gör så fina insidor så det ville jag också pröva att göra.
Att just använda sig av samma papper och ungefär samma upplägg som på framsidan gör att det verkligen blir en fin och harmonisk helhet.

9 kommentarer:

Gertrud sa...

Vilket fint kort , det är så många härliga detaljer. jag blir sugen på att ta fram symaskinen för det blir ju supersnyggt. Dina blommor är underbara men plasten är en grej som jag inte förstår ( är en medelålders tant ), men det verkar kul.Stämplar man plasten först? Kram Gertrud

Anonym sa...

Underbart kort! Det blir så fint med sydda stygn runt omkring!!!

eh ... plast som krymper!? .. lilla katten blev ju hur söt som helst som liten ..men jag förstår nog ändå inte hur det funkar, magi? :D

En fråga, jag har använt en gloss som "krakelerar" av sig själv .. men du bryter själv eller hur ..och det är vanlig gloss du använder?

Stor Kram & trevlig lördag!!! // Sara

Tesa/Therese sa...

Wow, vilket underbart kort.
I like!!
Kram

Veronica sa...

Jag ser att det är många som frågar om både min fryskrackelering och krymplasten och jag ska så fort jag får lite tid över hitta tutorials och göra själv så att jag kan visa er!
Tack alla ni snälla människor för era goa kommentarer, jag blir JÄTTEGLAD!

Viddan sa...

Mycket mycket fint kort! //Lena

Mill@n sa...

Urfint kort!! Gillar de små extra detaljerna som tex öljetten med den krympta katten på insidan! Har länge tänkt ta fram maskinen men inte riktigt kommit till skott.... Du inspirerar osm vanligt!! Tack också för tutorials ovan, krympplast skall oxå testas framöver. Kram

Rach sa...

oh wow!!
this is so pretty, gorgeous papers and details. love the little shrink plastic on the inside of your card. thank you for joining us at just magnolia.xx

Malin E sa...

Verkligen jättefint kort!!
Kram Malin

Bev sa...

Fabulous - so much amazing detail! Love your choice of papers and colours. Thanks so much for joining us this week. x