måndag 27 juli 2009

Mini album #1

Scraproom har just nu en tävling/insamling på minialbum, som de sedan vidarebefordrar till Sydafrika, där de följer med barnhemsbarn till deras adoptivfamiljer.

Så jag bestämde mig för att göra 2 stycken minialbum.
Jag ville göra album som kanske inte direkt är det klassiska babyalbumet utan istället kan vara för de barn som är lite äldre och har lyckan att komma till en fosterfamilj.


Detta är det första minialbumet:

Det är 3 stycken 30*30cm cardstock som jag har vikt så att det blir 2 fickor av varje CS. I varje ficka har jag stoppat i en stor tag som man då kan skriva på. Jag har valt att hålla sidorna så tomma som möjligt så att foton och egna dekos/minnessaker får plats.

Ringarna hade jag löst hemma, i hålen har jag satt dit stora öljetter. Det håller mycket bättre då tycker jag.

Det randiga på tagsen är utskrivet från Mirabylls blogg där hon bjuder på en massa
roligt att hämta hem. Kika in hos henne så kan ni få många idéer!








Det andra minialbumet kommer lite senare!

Inga kommentarer: