tisdag 18 augusti 2009

40-års påse!

Hittade denna idé hos någon kreativ människa därute i cyberspace och på detta sätt säger jag TACK för idén!
Ett kort som i detta skick man inte kan öppna (den lösningen ska jag göra en annan gång!) utan själva hälsningen eller vad man nu vill skriva har jag löst på baksidan av kort-påsen. (scrolla lite längre ned i inlägget så ser ni)
JA! detta är en LÅNGT inlägg! *skratt*

I påsen hade jag tänkt att de som jag gratta jubilaren kunde lägga i vad de ville. Vad de till slut valde kan ni se på sista bilden.

För mig var det lite häftigt att göra detta "kort" eftersom det inte är någon stämpelmotiv på! och det var som att göra en miniLO i storleken ca 15*15cm.
Det var en kille som skulle fylla 40 år (underbar ålder att fylla i år förresten!) och då fick jag verkligen sätta mina grå i jobb eftersom jag inte har gjort så mycket till killar/män där det kanske inte kan vara rosa, gulliga små motiv eller fladdrande organzaband. Eller?

Här har jag bara för den tagna bildens skull fyllt påsen med minimarshmallows.
Dessa åt jag sedan upp i en god varm kopp choklad!

Baksidan av kortet: Här stämplade jag bara upp texten från InkyWings.

Här nedan kommer nu en massa närbilder på kortets dekorationer:








Underst på kort-påsen stämplade jag min runda namn stämpel. Idén för det fick jag av Anita Hagen. Har förresten beställt en ny egen stämpel från InkyWings! Den blir fin tror jag!

Här har ni slutresultatet med innehåll och allt!

2 kommentarer:

Maiden sa...

ÅÅ vilken fantastisk påse!!! :-) Du gör verkligen kanonfina saker!!! Pysselträffen i Enköping är fullbokad, jag hoppas på ett avhopp så jag får plats. Men du kommer väl på Handarbetas träff i oktober!?
Massa kramar från mig till dig!

Anonym sa...

Hei igjen!!;D
utrooooolig lekker!!! Utrolig lekre farger og pynt, ja skikkelig tøft;D!
Klem ida:o)