söndag 2 augusti 2009

Mitt bidrag till Friday Sketchers week #63

Material lista:
Stämpeln: Magnolia
Motivet färglagt med: Copic sketch markers
Röda gardeniablommor: Petaloo
Vita blommor: Petaloo
Mönsterpapper: Basic Grey, October Afternoon "sweater weather"
Enfärgat cardstock: grön och gul Bazill
3D lack
Rhinestones: K&Company
Flower soft: en mix av "spring" och "shamrock green"
Medium retroflower punch
Inkssentials opaque pen
Color box chalk "chestnut roan"
Distress Ink: "broken china", "mustard seed"

Symaskin

Så här blev mitt kort och bredvid kan ni se skissen som man skulle gå efter.



Först färglagde jag motivet och sen tog jag min Fiskars runda mall och klippte ut den rund. Distressade runtom för att få till ett djup i kortet. På kanten runtom och på bladen på tjejen vandringsstav klistrade jag med Flower softs egna klister och sen sprinklade jag över med en mix av två olika flower soft. Lite lite 3D lack på blomman också.


Det blev lite symaskinsstygn också! Tycker det blir så väldigt mycket mer gediget då! (det betyder inte att jag gör så på alla mina kort!)



Blommorna klistrade jag dit som en liten egen djungelgrupp ;). De vita blommorna sitter egentligen på en grön ståltråds"gren" som jag klippte av för att det skulle passa detta och kunde då sno den runt den andra blommorna. Den blå blomman har jag stansat ut med retroflowerpunchen och distressat den med 2 olika färger för att få nyansskillnader. Lite opaque pen för att få lite highlights.



Tycker hon är så söt lilla Tilda i sina kängor och den lilla blusen!

4 kommentarer:

Viddan sa...

Ett kort helt i min smak! Vilka härliga färger!
xx Lena

Andrea sa...

such a cute and perfect card

Mrs X sa...

Vilken tur att du kikade in hos mig, så att jag hittade till dig! :) Här fanns massor av fint att titta på! Dina minialbum är sååå fina och det här kortet gillade jag massor. Så läckert med den blå utstansade blomman tillsammans med gardeniorna.
Tack för din fina kommentar, den värmde verkligen! Självklart får du lägga till mig i din blogglista, det känns bara hedrande :)

Rach sa...

a wonderful card. love your flowers. hugs rachxx