lördag 8 augusti 2009

Bröllopskort med brudslöja

Jag fick en beställning på ett bröllopskort och gick till tygaffärern för att se om de hade ngn fin tyll. Jag hittade denna som jag tyckte såg ut som en brudslöja!


Ett matchande kuvert till måste väl mottagaren få också!
Eftersom beställaren inte skulle skicka kortet så kunde jag dekorera kuvertet med saker som "stack ut".




Jag ruggade upp kanter, chalkade, sydde med symaskinen, tänkte "ROMANTIK" när jag la fram dekos till kortet.








Tyllen klipptes till lika stor som kortet och syddes fast med kortet och framsidans mönsterpapper.


Inuti kortet gjorde jag en ficka (kanterna har jag stansat med Martha Stewart punchen) där en stor tag kunde dras upp för att skriva en hälsning.




6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket underbart kort!!! Du har verkligen lyckats förmedla romantiken med allt det underbara av dekorationer. Så snyggt med "tyllen" fastsydd. Och de stora tagsen inuti! SUVERÄNT!

Kikki från Lillpite

Jessica sa...

Hej vännen!

Hoppas att allt är bra med dig och familjen! Herregud vad vackert!!! Du är helt otrolig Veronica!! Vet du om det?? Jag är så STOLT att ha med dig i DT-gänget. Du överträffar dig själv hela tiden!

Massor av kramar Jessica

Carola sa...

WOW! Kortet är underbart!! Kul idé med tyllen runt om :)

Angelica sa...

Underbart fantastiskt kort!! blir så inspirerad av dig!! nu ska jag bara damma av min hobbyhörna och börja göra kort igen=D
kram angelica

M@gs sa...

Wow, det är ju värt att gifta sig bara för att få ett sånt!!! HUR FIIIINT SOM HELST!!!
Kram på dig

Anonym sa...

Helt underbart kort!!! Helt i min smak. kram...tyrasmatte.