söndag 16 augusti 2009

Fönsterkort

Jag hittade en beskrivning på Splitcoaststampers där man kan göra en fin kortvikning. Kika in där så får ni kanske någon ny idé!

Detta var mitt första försök och det blev väl sådär tycker jag. Själva skärningen och vikningen var inget svårt men jag fick inte riktigt till det i öppningen. Man ser det på bilden nedanför att det är som hål bakom hörnen på motivet. (Har gjort ett till nu men det visar jag lite senare, det blev iallafall bättre).



Stämpeln är färglagd med Copic.
Cardstock: rosa, blå
Mönstrat papper: Basic grey "Lilykate Bamboo", Dream street papers "Nancy-The loft"
Prickigt organzaband, rosa/gröna halvpärlor, small retroblomstans



Barnvagnsstämpeln är en gammal hÄnglar & stÄnglar som jag har köpt av en tjej som tog kontakt med mig för hon hade sett på Svenskscrapbooking.se att jag sökte just en sådan. Vad otroligt snällt att ta sig tid till att ta reda på min hotmail adress och fråga mig om detta!




Nu ska jag skriva klart och sedan lägga in här i bloggen om nästa kort som jag har gjort till Sukkersött.

Tjingeling!

2 kommentarer:

TinaStina sa...

Hej vännen!

Så otroligt fint fönsterkort! Jag kan inte se hålen du pratar om. Den där vikningen måste jag bara prova...

Och bröllopskortet är galet vackert. Du tänkte romantik och romantik blev det verkligen!

Det är en träff i Nypan den 26/9. Gå in hos Mia på Mixen och läs mer. Vore sååå kul om du kunde komma!

Kramar!

Annelie sa...

Jättefint kort, tack för tipset, ska absolut testa =)