måndag 17 augusti 2009

Sukkersött # 48 - "Trick or Treat"

Sukkersötts blogg har de en färgutmaning där du ska använda dig av RÖTT, GULT, BRUNT.

Jag valde att göra ett "fönsterkort". När jag läste om dessa färger så såg jag Halloween framför mig. Det är inget vi i familjen firar mer än att killarna vill ha en stor pumpa framför huset som vi/jag karvar ur och vi sätter ett ljus i. Ser lite häftigt ut tycker vi.
Själva kortstommen är vit cardstock där jag har gjort ett eget mönster på.
Det är en Prima prickig stämpel som jag stämplat med Distress Ink "Vintage photo", klar embossat och tagit Distressen över igen.


Blommorna är utstansade med en EK Success "Daisy", klar embossat och till sist gjort hål i med Cropen. En medium retroblomstans i ett mönstrat rött papper (kommer ej ihåg varifrån, en liten svart halvpärla i mitten och svart tyll. (Man fick också ha lite vitt, hudfärg och svart med i utmaningen).


På det gula bandet har jag stämplat texten "Trick or Treat" med StazOn black.



Visst är den helt otroligt söt denna lääääskiga halloweenfågelstämpel!
Den och texten ovanför kommer från Inkadinkado "Ghoust & Goblins". Köpte den från House of Inspiration.

4 kommentarer:

bente_me sa...

Dette kortet fikk meg i riktig godt humør:) Flott løsning!

Teamjes sa...

Oj vad fint, dom läskiga fåglarna är underbara ♥

Anonym sa...

Hei!!;D
nydelig kort, skikkelig herlig:D jeg legger meg til som følger her jeg, du lager masse fint;D Legger deg også til i blogglista mi, håper det er greit..??
Ha en fortsatt super duper uke!!
klem ida:o)

Aina sa...

Morsomt og flott kort :O)